BESZÁMOLÓ

 
A Százhalombatta HRSZ 056/9 belterület (Erkel Ferenc körúti garázssor mögötti önkormányzati tulajdonú erdő) területén elhagyott hulladék felszámolásának feladataira megítélt 2010. évi támogatás felhasználásáról és a támogatott program megvalósításáról

1. Támogatási szerződés száma (projekt azonosító): K36-10-00002H

2. Projekt címe: „Százhalombatta, Erkel Ferenc körúti garázssor mögötti önkormányzati tulajdonú terület megtisztítása az illegálisan lerakott hulladéktól. Az ismétlődő lerakások megakadályozását célzó komplex programok megvalósítása. A társadalom szemléletének „változtatása” - cél megvalósítása.

3. Támogatott neve: Százhalombattai Faluvédő Egylet – Hulladékkommandó Társadalmi Járőrszolgálat

4. Címe: 2440, Százhalombatta, Szent L. út  56.

5. A Támogatott aláírásra jogosult képviselője, beosztása: Jankovits Márta elnök és Kriszticsné Tápai Mónika szolgálatvezető.

6. Szerződött támogatás összege: 2.144.400 Ft

7. Elszámolt támogatás összege: 2.144.400 Ft

8. A programhoz felhasznált önerő bemutatása:

-         a saját forrás összege: 432.400 Ft

-         természetbeni hozzájárulás értéke Ft-ban kifejezve: -

-         egyéb forrás összege: 317.600 Ft

 

9. A Támogató által folyósított támogatás összege: 1.712.000 Ft

10. A támogatott projekt megvalósítási helyszíne: Százhalombatta belterület HRSZ 056//9

11. A projekt megvalósításának – szerződés szerinti – kezdési időpontja: 2010. szeptember 20.

A projekt megvalósításának – szerződés szerinti – befejezési időpontja: 2011. június 30.

12. A projekt megvalósításának – tényleges - kezdési időpontja: 2011. január 16.

A projekt megvalósításának – tényleges – befejezési időpontja: 2011. június 28.

13. A projekt megvalósításának szakmai összefoglalása az elért eredmények részletezése (a megvalósított tevékenységek ismertetése, az elért eredmények szöveges és számszerűsített bemutatása):

2011. január 16-án a pályázatban szereplő terület bejárása történt meg a civil szervezet 3 tagja által. Ennek célja az volt, hogy az időjárási- és terepviszonyokat megfigyelve döntést hozzon a szervezet a munka megkezdésének pontos meghatározása érdekében. A bejárás során fotók készültek. A bejárás során már megfogalmazódott, hogy az önkéntes munkát nem lehet kihagyni a hulladékok felszámolásából, mert a pályázatban alulkalkuláltuk a hulladékmennyiségét, így a munkavégzésre fordítható összeget megspórolva, önkéntesek segítségével valósítottuk meg.

 

A kedvezőtlen időjárás és a munka elvégzésének időbeli meghatározása, és a feltérképezett hulladékok mennyisége, indokolttá tette, hogy még a téli időben megkezdődjön a terület feltárása, a határidők betartásának érdekében.

 

Az előzőekben és a pályázatban szereplő kommunális cég, a Szákom Kft. illetékes csoportja 2011. 02. 21-től március 02-ig folyamatosan irtotta a liános területen az elhalt növényzetet,  hogy egy un. felvonulási területet alakíthasson ki a hulladék-mentesítési és a hulladékszállítási feladatok ellátása végett. Az elhalt növényzet felszámolását az összesített mérlegjegyek igazolják. Plakátok segítségével igyekeztünk bevonni a város lakosságát, főként a garázstulajdonosokat. Sajnos hatalomvesztés, és presztízsveszteség miatt a terület önkormányzati képviselője akadályozta az önkéntesek munkáját, rosszindulatú pletykáival. Emiatt kevés garázstulajdonos csatlakozott a folyamathoz, miközben a hulladékok fajtájából is jól látható, hogy a begyűjtött hulladékok 80 %-a a garázs buliból, illegális húsvágásból és „sufni tunningból” származott.

 

A Szákom Kft. komoly erőfeszítéseivel tette lehetővé az első önkéntesek általi szemétgyűjtés zavartalanságát. A kialakított útvonalon különböző pontokban helyezett el konténereket, amelyekbe az önkéntesek különgyűjtötték a lomot a veszélyes hulladéktól. A veszélyes hulladékok begyűjtésére a Dunarent Közúti Szolgáltató és Szerviz Kft. biztosította a gyűjtőkonténereket.

Képek a galériában!

1. Önkéntes nap:

2011. március 05. Az önkénteseknek az eligazítást tartotta a szolgálatvezető: Kriszticsné Tápai Mónika

Az akció 10-15 óráig tartott.

Önkéntesek száma: 26 fő regisztrált + 2 fő csatlakozott

2. Önkéntes nap:

2011. március 07. Az önkénteseknek az eligazítást tartotta a szolgálatvezető:

Kriszticsné Tápai Mónika

Az akció 10-15 óráig tartott.

Önkéntesek száma: 7 fő

3. Önkéntes nap:

2011. március 09. Az önkénteseknek az eligazítást tartotta a szolgálatvezető: Kriszticsné Tápai Mónika

Az akció 10-15 óráig tartott.

Önkéntesek száma: 16 fő

4. Önkéntes nap:

2011. március 12. Az önkénteseknek az eligazítást tartotta a szolgálatvezető: Kriszticsné Tápai Mónika

Az akció 10-15 óráig tartott.

Önkéntesek száma: 24 fő

5. Önkéntes nap:

2011. március 23. Az önkénteseknek az eligazítást tartotta a szolgálatvezető: Kriszticsné Tápai Mónika

Az akció létszámhiány miatt 10-13 óráig tartott.

Önkéntesek száma: 10 fő

6. Önkéntes nap:

2011. március 26. Az önkénteseknek az eligazítást tartotta Zagyi Róbert, megbízott.

Az akció 10-15 óráig tartott.

Önkéntesek száma: 13 fő

7. Önkéntes nap:

2011. április 02. Az önkénteseknek az eligazítást tartotta a szolgálatvezető: Kriszticsné Tápai Mónika

Az akció 10-16 óráig tartott.

Önkéntesek száma: 11 fő

8. Önkéntes nap:

2011. április 17. Az önkénteseknek az eligazítást tartotta a szolgálatvezető: Kriszticsné Tápai Mónika

Az akció 10-12 óráig tartott.

Önkéntesek száma: 6 fő

Elszámolás a gally- és zöldhulladékról:

 

Dátum

Bizonylatszám

Mennyiség

kg/m3

Gépjármű rendszáma

2011.02.22.

11/B-017199

70/5

JHY-346

2011.02.23.

11/B-017214

200/5

JHY-346

2011.02.23.

11/B-017216

180/5

JHY-346

2011.02.23.

11/B-017218

170/5

JHY-346

2011.02.23.

11/B-017220

180/5

JHY-346

2011.02.24.

11/B-017233

190/5

JHY-346

2011.02.24.

11/B-017237

210/5

JHY-346

2011.02.24

11/B-017241

210/5

JHY-346

2011.02.24.

11/B-017243

220/5

JHY-346

2011.02.24.

11/B-017245

1240/5

JHY-346

2011.03.01.

11/B-017276

180/5

JHY-346

2011.03.01.

11/B-017277

200/5

JHY-346

2011.03.01.

11/B-017279

170/5

JHY-346

ÖSSZESEN:

 

3420/65

 

A kommunális szolgáltató nem súly, hanem légtérfogat alapú számlázást alkalmaz, így a 65 m3-ről szóló zöldhulladék (1269 Ft/m3+ÁFA) elszállítás számláját a pénzügyi elszámolás táblázatának mellékletében található meg.

 

Elszámolás a lom- és kommunális hulladékról:

 

Dátum

Bizonylatszám

Mennyiség

kg/m3

Gépjármű rendszáma

2011.03.02.

11/B-017285

360/5 (LOM)

JTA-006

2011.03.02.

11/B-017286

710/5 (LOM)

JTA-006

2011.03.08.

11/B-017325

2150/5 (KOM.)

GKZ-846

2011.03.08.

11/B-017326

2480/10 (LOM)

GKZ-846

2011.03.08.

11/B-017328

720/6 (LOM)

GKZ-846

2011.03.08.

11/B-017332

360/5 (LOM)

GKZ-846

2011.03.10.

11/B-017367

810/7 (LOM)

GKZ-846

2011.03.10

11/B-017369

330/5 (LOM)

JHY-346

2011.03.10.

11/B-017383

430/5 (LOM)

JHY-346

2011.04.12.

11/B-017854

670/6 (LOM)

GKZ-846

2011.04.12.

11/B-017856

130/5 (LOM)

GKZ-846

2011.04.12.

11/B-017858

570/6 (LOM)

GKZ-846

ÖSSZESEN:

 

9720/70

 

A kommunális szolgáltató nem súly, hanem légtérfogat alapú számlázást alkalmaz, így a 70 m3-ről szóló lom- és kommunális hulladék (2884 Ft/m3 +ÁFA) elszállítás számlája a pénzügyi elszámolás táblázatának mellékletében található meg.

Elszámolás a veszélyes hulladékokról:

 

Dátum

„SZ” kísérőjegy sorszáma

Mennyiség

kg

Gépjármű rendszáma

2011.03.07.

128740

700

FVJ-256

2011.03.08.

128741

360

FVJ-256

2011.03.11.

128742

800

FVJ-256

2011.03.16.

128744

1380

FVJ-256

2011.03.28.

128745

260

FVJ-256

2011.04.11.

128746

240

FVJ-256

2011.06.16.

128755

3060

FVJ-256

ÖSSZESEN:

 

6800

 

 A veszélyes hulladékok elszállításáról és az égetőben történő mérlegelésről és égetésről szóló számla a pénzügyi elszámolás táblázatának mellékletében található meg.

Elszámolás a munkagépek rezsidíjáról:

 

Munkagép rendszáma, vagy típusa

Óradíj + személyzet díja Ft/ó+ÁFA

Végzett órák száma

JHY-346

4775 + 3093

15

JTA-006

4775 + 3093

4

GKZ-846

4775 + 3093

10

CATERPILLAR

5943 + 2218

10

TRAKTOR

3106 + 2218

20

Fűrész és kisgépek

1806

10,5

A tisztítási folyamatban résztvevő gépek munkájáról – fentiek alapján – készült számla a pénzügyi elszámolás táblázatának mellékletében található meg.

Az önkéntesek által összegyűjtött hulladékokhoz a Szákom Kft. és a Dunarent Közúti Szolgáltató és Szerviz Kft. folyamatosan biztosította a konténereket, így a mérlegjegyeken is látszik a folyamatos munkavégzés.

Azon a területen, ahol ritkításra került a növényzet 18 db őshonos magas kőris beültetésével pótoltuk.

A szerződésben foglalt kötelezettségünknek eleget téve a megtisztított terület két végpontjára tiltó, egyben informális tábla került kihelyezésre. A terület átadása-átvétele a civil szervezet és az önkormányzat részéről megtörtént, melyről jegyzőkönyv készült.

A projekt „záróakkordjaként” elkészíttettük a tisztítási folyamatok közben készült felvételekből a kisfilmünket, amelyet csatolunk a beszámolónkhoz. Továbbá a társadalom szemléletváltoztatásának céljából június 6-án a környezetvédelmi világnap kapcsán elindítottuk vándorkiállításunkat. A kiállításon szerepeltettük azokat a fotókat, amelyeket a tisztítás során készítettünk.

 

Utófigyelés:

Utánkövetés egyik – általunk – jónak tartott ötletként két darab térfigyelő kamera kihelyezése volt, és annak bevonása a rendőrségi távfelügyeleti rendszerbe. Ezt a terület átadásakor az önkormányzat felé jegyzőkönyvbe foglaltuk.

Az önkormányzat felé többször jeleztük, hogy a terület nem csak köztisztasági, hanem közbiztonsági szempontból is megkérdőjelezhető. A garázsokban életvitelszerűen élnek, az ott élők biológiai szükséglete nem megoldott. Ez közegészségügyi szempontból sem megfelelő.  Ezen túlmenően van olyan garázs, ahol kereskedelmi mennyiségben javítják a gépjárműveket, a működésből eredő hulladék helyes elhelyezésének módja megkérdőjelezhető. Pályázatunk elszámolásával egyidejűleg ugyanezen problémákat ismételten megküldjük az önkormányzatnak annak érdekében, hogy a megtakarított terület tiszta maradjon, a garázssoron történő illegális kereskedelmi működés és a garázslakók a továbbiakban ne használják a területet szemétlerakónak.
 

Visszatérve az utófigyelésre: Jelenleg javítják a város teljes területén lévő térfigyelő kameráit, és újakat helyeznek ki, így az érintett terület utófigyelése is megoldott.

A program megvalósításának költségei és forrásai tételesen:

Az elszámolás szöveges magyarázata: A szerződés szerinti önrész feletti pénzmozgás abból adódik, hogy az önrészünk – önkormányzati támogatás által – 750.000 Ft volt. Így a szerződésbe foglalt  432.400 Ft feletti részt a két összeg különbözetéből finanszíroztuk. Ezt az Excel táblázatban a *plusz forrásból finanszírozott oszlopban szerepeltettük.

NYILATKOZAT 

Alulírott Jankovits Márta, mint a Százhalombattai Faluvédő Egylet – Hulladékkommandó Társadalmi Járőrszolgálat bejegyzett képviselője, büntetőjogi felelősségem tudatában nyilatkozom, hogy a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium által támogatott K36-10-00002H sz. pályázat elszámolásához benyújtott számlák és dokumentumok eredeti példányain – melyek másolata a jelen beszámoló mellékletét képezik – feltüntetésre került valamennyi támogatási forrás megnevezése, támogatási szerződés száma, és adott esetben azok felhasználási aránya.

 

Százhalombatta, 2011. július 07.

 

Jankovits Márta – elnök                                  Kriszticsné Tápai Mónika - szolgálatvezető


                                                                                                                                                                          

www.hulladekkommando.battanet.hu

www.hulladekkommando@gmail.com