BESZÁMOLÓ
1. Támogatási szerződés száma (projekt azonosító): K36-10-00002H 2.
Projekt címe: „Százhalombatta, Erkel Ferenc
körúti garázssor mögötti
önkormányzati tulajdonú terület
megtisztítása az illegálisan lerakott
hulladéktól. Az ismétlődő lerakások
megakadályozását célzó komplex
programok megvalósítása. A társadalom
szemléletének „változtatása” -
cél megvalósítása. 3. Támogatott neve: Százhalombattai
Faluvédő Egylet – Hulladékkommandó Társadalmi
Járőrszolgálat 4. Címe: 2440, Százhalombatta, Szent L.
út
56. 5. A Támogatott aláírásra jogosult
képviselője, beosztása: Jankovits Márta elnök és
Kriszticsné Tápai Mónika szolgálatvezető. 6. Szerződött támogatás összege: 2.144.400 Ft 7. Elszámolt támogatás összege: 2.144.400 Ft 8. A programhoz felhasznált önerő
bemutatása: -
a saját forrás
összege: 432.400 Ft -
természetbeni
hozzájárulás értéke Ft-ban kifejezve: - -
egyéb forrás
összege: 317.600 Ft 9. A Támogató által folyósított támogatás
összege: 1.712.000 Ft 10. A támogatott projekt megvalósítási
helyszíne: Százhalombatta belterület HRSZ 056//9 11. A projekt megvalósításának – szerződés
szerinti – kezdési időpontja: 2010. szeptember 20. A projekt megvalósításának – szerződés
szerinti – befejezési időpontja: 2011. június 30. 12. A projekt megvalósításának – tényleges
- kezdési időpontja: 2011. január 16. A projekt megvalósításának – tényleges –
befejezési időpontja: 2011. június 28. 13.
A projekt megvalósításának szakmai
összefoglalása az elért eredmények
részletezése (a megvalósított
tevékenységek ismertetése, az elért
eredmények szöveges és számszerűsített
bemutatása): 2011. január 16-án a pályázatban szereplő terület bejárása történt meg a civil szervezet 3 tagja által. Ennek célja az volt, hogy az időjárási- és terepviszonyokat megfigyelve döntést hozzon a szervezet a munka megkezdésének pontos meghatározása érdekében. A bejárás során fotók készültek. A bejárás során már megfogalmazódott, hogy az önkéntes munkát nem lehet kihagyni a hulladékok felszámolásából, mert a pályázatban alulkalkuláltuk a hulladékmennyiségét, így a munkavégzésre fordítható összeget megspórolva, önkéntesek segítségével valósítottuk meg. A kedvezőtlen időjárás és a munka elvégzésének időbeli meghatározása, és a feltérképezett hulladékok mennyisége, indokolttá tette, hogy még a téli időben megkezdődjön a terület feltárása, a határidők betartásának érdekében. Az előzőekben és a pályázatban szereplő kommunális cég, a Szákom Kft. illetékes csoportja 2011. 02. 21-től március 02-ig folyamatosan irtotta a liános területen az elhalt növényzetet, hogy egy un. felvonulási területet alakíthasson ki a hulladék-mentesítési és a hulladékszállítási feladatok ellátása végett. Az elhalt növényzet felszámolását az összesített mérlegjegyek igazolják. Plakátok segítségével igyekeztünk bevonni a város lakosságát, főként a garázstulajdonosokat. Sajnos hatalomvesztés, és presztízsveszteség miatt a terület önkormányzati képviselője akadályozta az önkéntesek munkáját, rosszindulatú pletykáival. Emiatt kevés garázstulajdonos csatlakozott a folyamathoz, miközben a hulladékok fajtájából is jól látható, hogy a begyűjtött hulladékok 80 %-a a garázs buliból, illegális húsvágásból és „sufni tunningból” származott. A Szákom Kft. komoly erőfeszítéseivel tette lehetővé az első önkéntesek általi szemétgyűjtés zavartalanságát. A kialakított útvonalon különböző pontokban helyezett el konténereket, amelyekbe az önkéntesek különgyűjtötték a lomot a veszélyes hulladéktól. A veszélyes hulladékok begyűjtésére a Dunarent Közúti Szolgáltató és Szerviz Kft. biztosította a gyűjtőkonténereket. 1. Önkéntes nap: 2011. március 05. Az önkénteseknek az
eligazítást tartotta a szolgálatvezető: Kriszticsné Tápai
Mónika Az akció 10-15 óráig tartott.
Önkéntesek száma: 26 fő regisztrált + 2 fő
csatlakozott 2. Önkéntes nap: 2011. március 07. Az önkénteseknek az
eligazítást tartotta a szolgálatvezető: Kriszticsné Tápai Mónika Az akció 10-15 óráig tartott.
Önkéntesek száma: 7 fő 3. Önkéntes nap: 2011. március 09. Az önkénteseknek az
eligazítást tartotta a szolgálatvezető: Kriszticsné Tápai
Mónika Az akció 10-15 óráig
tartott. Önkéntesek száma: 16 fő 4. Önkéntes nap: 2011. március 12. Az önkénteseknek az
eligazítást tartotta a szolgálatvezető: Kriszticsné Tápai
Mónika Az akció 10-15 óráig tartott.
Önkéntesek száma: 24 fő 5. Önkéntes nap: 2011. március 23. Az önkénteseknek az
eligazítást tartotta a szolgálatvezető: Kriszticsné Tápai
Mónika Az akció létszámhiány miatt 10-13 óráig
tartott. Önkéntesek száma: 10 fő 6. Önkéntes nap: 2011. március 26. Az önkénteseknek az
eligazítást tartotta Zagyi Róbert, megbízott. Az akció 10-15 óráig
tartott. Önkéntesek száma: 13 fő 7. Önkéntes nap: 2011. április 02. Az önkénteseknek az
eligazítást tartotta a szolgálatvezető: Kriszticsné Tápai
Mónika Az akció 10-16 óráig tartott.
Önkéntesek száma: 11 fő 8. Önkéntes nap: 2011. április 17. Az önkénteseknek az
eligazítást tartotta a szolgálatvezető: Kriszticsné Tápai
Mónika Az akció 10-12 óráig
tartott. Önkéntesek száma: 6 fő Elszámolás a gally- és
zöldhulladékról:
A kommunális szolgáltató nem súly, hanem
légtérfogat alapú számlázást alkalmaz, így a 65 m3-ről szóló
zöldhulladék (1269 Ft/m3+ÁFA) elszállítás számláját a pénzügyi
elszámolás táblázatának mellékletében található meg. Elszámolás a lom- és kommunális
hulladékról:
A kommunális szolgáltató nem súly, hanem
légtérfogat alapú számlázást alkalmaz, így a 70 m3-ről szóló lom- és
kommunális hulladék (2884 Ft/m3 +ÁFA) elszállítás számlája a pénzügyi
elszámolás táblázatának mellékletében található meg. Elszámolás a veszélyes
hulladékokról:
Elszámolás a munkagépek
rezsidíjáról:
A tisztítási folyamatban résztvevő gépek munkájáról – fentiek alapján – készült számla a pénzügyi elszámolás táblázatának mellékletében található meg. Az önkéntesek által összegyűjtött hulladékokhoz a Szákom Kft. és a Dunarent Közúti Szolgáltató és Szerviz Kft. folyamatosan biztosította a konténereket, így a mérlegjegyeken is látszik a folyamatos munkavégzés. Azon a területen, ahol ritkításra került a növényzet 18 db őshonos magas kőris beültetésével pótoltuk. A szerződésben foglalt kötelezettségünknek eleget téve a megtisztított terület két végpontjára tiltó, egyben informális tábla került kihelyezésre. A terület átadása-átvétele a civil szervezet és az önkormányzat részéről megtörtént, melyről jegyzőkönyv készült. A projekt „záróakkordjaként” elkészíttettük a tisztítási folyamatok közben készült felvételekből a kisfilmünket, amelyet csatolunk a beszámolónkhoz. Továbbá a társadalom szemléletváltoztatásának céljából június 6-án a környezetvédelmi világnap kapcsán elindítottuk vándorkiállításunkat. A kiállításon szerepeltettük azokat a fotókat, amelyeket a tisztítás során készítettünk. Utófigyelés: Utánkövetés egyik – általunk – jónak tartott ötletként két darab térfigyelő kamera kihelyezése volt, és annak bevonása a rendőrségi távfelügyeleti rendszerbe. Ezt a terület átadásakor az önkormányzat felé jegyzőkönyvbe foglaltuk. Az önkormányzat felé többször jeleztük, hogy a terület nem
csak köztisztasági, hanem közbiztonsági szempontból is megkérdőjelezhető. A
garázsokban életvitelszerűen élnek, az ott élők biológiai szükséglete nem
megoldott. Ez közegészségügyi szempontból sem megfelelő. Ezen túlmenően van
olyan garázs, ahol kereskedelmi mennyiségben javítják a gépjárműveket, a
működésből eredő hulladék helyes elhelyezésének módja megkérdőjelezhető.
Pályázatunk elszámolásával egyidejűleg ugyanezen problémákat ismételten
megküldjük az önkormányzatnak annak érdekében, hogy a megtakarított terület
tiszta maradjon, a garázssoron történő illegális kereskedelmi működés és a
garázslakók a továbbiakban ne használják a területet szemétlerakónak. Visszatérve az utófigyelésre: Jelenleg javítják a város teljes területén lévő térfigyelő kameráit, és újakat helyeznek ki, így az érintett terület utófigyelése is megoldott. A program megvalósításának költségei és forrásai tételesen:Az elszámolás szöveges magyarázata: A szerződés szerinti önrész feletti pénzmozgás abból adódik, hogy az önrészünk – önkormányzati támogatás által – 750.000 Ft volt. Így a szerződésbe foglalt 432.400 Ft feletti részt a két összeg különbözetéből finanszíroztuk. Ezt az Excel táblázatban a *plusz forrásból finanszírozott oszlopban szerepeltettük. NYILATKOZAT
Alulírott Jankovits Márta, mint a Százhalombattai Faluvédő Egylet – Hulladékkommandó Társadalmi Járőrszolgálat bejegyzett képviselője, büntetőjogi felelősségem tudatában nyilatkozom, hogy a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium által támogatott K36-10-00002H sz. pályázat elszámolásához benyújtott számlák és dokumentumok eredeti példányain – melyek másolata a jelen beszámoló mellékletét képezik – feltüntetésre került valamennyi támogatási forrás megnevezése, támogatási szerződés száma, és adott esetben azok felhasználási aránya. Százhalombatta, 2011. július 07. Jankovits Márta – elnök Kriszticsné Tápai Mónika - szolgálatvezető
|