Kirándultunk a Pilisben

Egyesületünk kisebb csapata Járvás Tamás irányításában részt vehetett a Pilisborosjenői Tanösvény megismerésében.

Kirándulásunk első állomása a falu határában található Szt. Vendel emlékmű volt, mely arra emlékeztetett mindannyiunkat, hogy milyen fontosak voltak az elmúlt században az állatok a borosjenőiek életében. Innen a Vendel-hegyen kialakított Kálváriához vezet az utunk, majd a kék jelzésen a Teve-sziklához érkeztünk, ahol az érdekes sziklaalakzatok kialakulásával ismerkedhetünk meg. A völgy mélyén megtekinthettük az „Egri várat”, majd tartottunk egy rövid pihenőt, s megkerestük a legközelebbi geoládát. Sajnos nem találtunk benne semmit, de mi, rejtettünk el apróságokat az utánunk jövőknek. Ezt követően elindultunk meghódítani a Nagy-Kevélyt.

Utunk során változatos növény- és állatvilágot figyelhetünk meg. A tavaszi héricstől hemzsegő, és a törpe szárú nősziromtól nyüzsgő domboldalon átkelve érkeztünk a Magas-erdő cseres-tölgyeséhez.

Egy rövid kevélynyergi pihenő után csapatunk fele a Mackó-barlanghoz indult, majd a nyeregre visszatérve közösen, elindultunk tanösvényünk legmagasabb pontjára. Sajnos a barlang nagyon vizes volt, így jobbnak láttuk, ha nem próbálkozunk a meghódításával, hiszen útitársaink között sok volt a gyerek.

A Nagy-Kevély 534 m-es csúcsáról gyönyörű panoráma tárult a szemünk elé. Megcsodálhattuk a Dunát, a Budai-hegység és a Pilis legjelentősebb csúcsait. Láthattuk a Dunán átívelő hidakat, de leginkább a legújabb un. Megyeri hidat.

Utunk folytatódott az Ezüst-kevély gerincén, ahol a molyhos-tölgyes karszt bokorerdőt száraz kocsánytalan tölgyes váltotta fel. Az Ezüst-hegy csúcsán kisebb Hárshegyi Homokkő bányák feltárásait tanulmányozhattuk. Ezen gyönyörű cseres-tölgyesen keresztül érkeztünk tanösvényünk utolsó állomására, az impozáns látványt nyújtóEzüsthegyi-bányába, ahol szemtanúi lehettünk, ahogy a zöldgyík elkapott és elfogyasztott egy hernyót.

Habár a szél próbára tette tűrőképességünket, csapatunk minden tagja felhőtlenül jól érezte magát. Igaz, jól elfáradtunk! A technikai vívmányoknak köszönhetően megtudtuk, hogy 12,6 km-t tettünk meg. Ezt másnap volt, aki megérezte.

Csapatunk legidősebb tagjának, aki 76 évesen végiggyalogolta a távot, gratulálunk! Tamásnak pedig köszönjük, hogy ilyen tartalmas utat szervezett nekünk. Ígérjük, hogy legközelebb is megyünk.

Több kép a "Galéria" menüpontban...